سیب و عسل

درمان پینه آرنج

درمان پینه آرنج به این سادگی ها نیست.سیاری از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند که دلیل پینه آرنج سایش و له‌شدگی پوست آرنج با اجسامی همانند میز مطالعه یا کامپیوتر است. در اغلب مطالبی که در فضای وب وجود دارد. اشاره درستی به علت اصلی این عارضه نشده است.

پینه آرنج ارتباط مستقیم با خشکی پوست دارد. درست است که عوامل خارجی مثل آب‌وهوا یا تغییر فصول سال در ایجاد این پینه مآثر است. اما در اغلب مواد بعد از تغییر فصل هم این پینه‌ها از بین نمی‌روند. پس مشکل از جای دیگری است.

خشکی دائمی پوست می‌تواند از یک بیماری داخلی کاملاً جدی نشئت‌گرفته باشد. وقتی پوست خشک می‌شود نشان‌دهنده حرارت بیش‌ازحد در بدن ما است. این حرارت در اغلب موارد به دلیل وجود صفرای زیاد در بدن انسان است.

در این مقاله قصد نداریم وارد مبحث صفرا شویم. اما تا این حد بدانید که اگر حرارت بدن را کاهش ندهید خشکی پوست شما و درنتیجه پینه بدن شما هم خوب نخواهد شد. با یافتن ریشه مشکل، پینه خودبه‌خود برطرف خواهد شد.

در این مقاله روش کاهش حرارت بدن یا از بین بردن صفرا را به روش کاملا گیاهی معرفی خواهیم کرد …

درمان پینه آرنج

روش از بین بردن اصولی پینه آرنج

 درمان پینه آرنج با استفاده از گیاه خرفه

خرفه دهها خاصیت مفید دارد. اما در این مقاله قصد معرفی خواصی از این گیاه راداریم که برای کاهش حرارت بدن مفید است. دستگاه گوارش مادر بیماری‌ها است و اگر خوب کار نکند کلیه عضوهای بدن را درگیر می‌کند.

خرفه ترمیم‌کننده رفتار دستگاه گوارش و درمان‌کننده انواع بیماری‌های روده (شقاق، بواسیر واسحال خونی است). یکی از اعضای دستگاه گوارش صفرا است که با استفاده از این گیاه مفید می‌توان رفتار این عضو را سالم کرده و درنتیجه صفرا را درمان کرد.

افزایش صفرای زیاد باعث کاهش رطوبت بدن و افزایش غلظت خون می‌شود. درنتیجه سیستم گردش خون کند شده و از خروج حرارت اضافی اعضای داخلی بدن جلوگیری می‌کند. خرفه باعث کاهش غلظت و افزایش سرعت گردش خون را می‌شود.

با خوردن چند ساقه سبزی خرفه یا 3 قرص خرفه در هر وعده غذایی، به‌راحتی مشکل صفرا و پینه آرنج برطرف خواهد شد.

خرفه گیاهی بسیار مفید برای ترمیم آسیب‌های پوستی است (پینه آرنج) است.

نکته: خرفه کمتر از سبزی‌های مرسوم و پراستفاده همانند تره، گشنیز،…در دسترس است. این گیاه در فصول سرد سال به‌سختی یافت می‌شود. برای حل این مشکل می‌توان از قرص خرفه استفاده کرد که دوام بیشتری داشته و حمل‌ونقل آسان‌تری هم دارد.

مطالعه کنید: خواص گیاه خرفه/معرفی کامل سبزی خرفه و خواص جادویی آن

درمان پینه آرنج با سرکه‌انگبین (سکنجبین)

سکنجبین به چندین روش و چندین ماده خوراکی طبیعی تهیه می‌شود که در اینجا ما اشاره به سرکه ترکیب‌شده با شکر قهوه‌ای داریم. این نوع سکنجبین برای از بین بردن صفرا، تب، باز کردن عروق، رفع تشنگی و بیماری‌های کبد و معده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مصرف روزانه دو لیوان سکنجبین مشکلات صفرا، غلظت خون و همچنین انسداد عروق را از بین برد.

روش استفاده سکنجبین: یک‌سوم لیوان سکنجبین را با دوسوم آب مخلوط کرده و روزانه دو لیوان مصرف کنید.

مطالعه کنید: انواع سرکه‌انگبین و خواص آن

3-استفاده از داروی نصیر:

نکته: صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری از داروی نصیر را استفاده کنید.

4-داروی ابنا بسطام (ابن بسطام):

تاریخچه این دارو به زمان پیامبر بازمی‌گردد. تهیه این داروی کاملاً گیاهی تا حدی پیچیده بوده و نیاز به متخصص دارد. این دارو از ترکیباتی همچون خیار، عسل، آب‌میوه، روغن گل سرخ…. تهیه می‌شود. این دارو در کاهش صفرا، حرارت بدن و خشکی پوست معجزه می‌کند و برای درمان صفرا، بلغم، درد کبد و معده. ترک دست پا و پیه ……استفاده می‌شود.

با مصرف روزانه یک قاشق چای‌خوری و به‌صورت ناشتا مشکل صفرای بدن و مشکلات پوستی به‌راحتی حل خواهد شد.

نکته 1: در زمان مصرف این دارو از خوردن خرما، ماهی، سرکه و سبزی‌های پخته و خام پرهیز شود.

نکته 2: مصرف این دارو سه روز پشت سر هم در هر هفته است.

مطالعه کنید: تاریخچه داروی ابن بسطام و طرز تهیه آن

کلام آخر:

عدم تحرک و استفاده از مواد غذایی مضر (رب گوجه، روغن صنعتی، نمکی غیر از نمک دریا، چای و استفاده از گوشت گاو و مرغ) صفرا را تشدید کرده و بازمی‌گرداند. بدانید که پیشگیری چند برابر قوی‌تر از درمان دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
خروج از نسخه موبایل